Meble biurowe za gotówkę, na kredyt czy w leasing?

13/08/2015

Oczekiwania klientów, dotyczące urządzania wnętrz biurowych, są tak samo zmienne jak te, dotyczące wnętrz mieszkalnych - każdy sezon przynosi nowości. Potrzeby odbiorców stają się inspiracją dla twórców oraz projektantów. Ci z kolei stale poszukują nowych rozwiązań i unikalnych połączeń.

Możliwości finansowania jest kilka. Każda ma oczywiście swoje plusy i minusy. Kredyt inwestycyjny (uwaga! banki nie lubią zabezpieczeń w formie mebli) lub obrotowy (dość ryzykowny w kwestii finansowania inwestycji) to zabezpieczenia tradycyjne i lubiane, ale obwarowane wieloma wymogami. Płatność gotówką, choć niezwiązana z żadnym ryzykiem, niepotrzebnie pozbawi Cię płynności finansowej. Leasing wydaje się być najkorzystniejszym rozwiązaniem. Ma bowiem szerokie spektrum zastosowań i obejmuje zakupy różnego typu (od mebli biurowych i hotelowych, przez metalowe regały i szafy, po wyposażenie sklepów). Przyjrzyjmy się mu bliżej.

Dla sfinansowania zakupu mebli można rozważyć dwa rodzaje leasingu: operacyjny i finansowy. W przypadku leasingu operacyjnego właścicielem mebli pozostaje leasingodawca, który je amortyzuje. Ty opłacasz jedynie faktury z tytułu użytkowania dóbr i możesz je wliczyć w swoje firmowe koszty. Podobnie z VATem, który odliczasz w każdym z 60 miesięcy (5 lat to zwykle najdłuższy okres leasingowania mebli, najkrótszy to 24 miesiące, czyli 40% standardowego okresu amortyzacji). Przed podpisaniem umowy leasingowej warto porozmawiać z doradcą, jeśli rozważasz pozostawienie mebli u leasingodawcy bez wykupu. Mimo, iż w teorii jest taka możliwość, w praktyce rzadko się to stosuje. Drugim rodzajem tego typu finansowania jest leasing finansowy (inaczej: kapitałowy). Tutaj właścicielem mebli jest finansujący (leasingodawca), jednak to Ty je amortyzujesz. Raty leasingu płatne są na podstawie harmonogramu spłat (jak w przypadku kredytu), ale kosztem są tylko odsetki. Ta forma również zakłada zwykle maksymalnie 5-letni okres finansowania. Istotna różnica polega na tym, że po zakończeniu tego okresu będziesz mieć obowiązek wykupić przedmiot leasingu.

Przewagą leasingu są stosunkowo proste formalności, konieczne do uzyskania finansowania. W zasadzie standardowy przedmiot leasingu o wartości min. 10-15 tysięcy złotych i dobra kondycja finansowa Twojej firmy to pierwsze kroki na drodze do sukcesu. Warto dodać, że za przedmiot leasingu uważa się grupę przedmiotów, kupowaną łącznie, np. komplet mebli biurowych. Niektórych przedsiębiorców od leasingu odstrasza konieczność wniesienia wkładu własnego w wysokości (najczęściej) 20%. Niepotrzebnie! Bo albo wyższy wkład własny da Ci możliwość zakwalifikowania się do uproszczonej procedury, albo podejmiesz negocjacje, w efekcie których podpiszesz umowę z wkładem własnym na poziomie 5% lub 10%. Warto porozmawiać z doradcą (my polecamy sprawdzonego i skutecznego doradcę z Maciej Nowak Finansowanie Przedsiębiorstw )! Rozmowa z doradcą może okazać się pomocna, kiedy okazuje się, że doradca… odradza leasing. Kiedy tak się dzieje? Wówczas, kiedy planujemy niewielki zakup, możemy i chcemy skorzystać z jednorazowej amortyzacji lub doradca poleca inny rodzaj finansowania np. kredyt. Niezależnie od tego, jaki rodzaj finansowania wybierzesz, skontaktuj się z nami! Ty przekalkulujesz swoje możliwości, a my… ruszymy do projektowania!  

Komentarze

This site uses some unobtrusive cookies to store information on your computer. By using our site you accept our Terms And Conditions and Privacy Policy. ×