Wyposażenie sekretariatu w meble

19/12/2013

Jak urządzić sekretariat, aby był funkcjonalny i robił wrażenie na gościach firmy? W tym artykule znajdziecie Państwo cenne wskazówki, przykłady dobrych realizacji i dawkę biurowych inspiracji.

Sekretariat jest miejscem, które jako pierwsze wita naszych gości. Jeszcze zanim uściśniemy dłoń naszego kontrahenta, klienta czy dostawcy to właśnie sekretariat będzie mówił im pierwsze słowo na temat naszej firmy. To miejsce reprezentatywne, będące naszą przestrzenną wizytówką, a jednocześnie pomieszczenie, które musi być urządzone w niezwykle funkcjonalny sposób.

                          W sekretariacie, które jest swoistym centrum dowodzenia firmą zazwyczaj trzeba zmieścić wiele sprzętów biurowych, takich jak kserokopiarka, komputer czy fax. Tutaj też trzeba przechować sterty dokumentów, mieć zawsze pod ręką niezliczoną ilość drobnych pomocy – kalendarz, długopisy, zszywacze, skoroszyty, notatniki… Jednocześnie w tym miejscu będą witani goście, to tu zaproponuje się im pierwszą kawę i tu zaczekają na umówione spotkanie. Kluczowym meblem w sekretariacie jest oczywiście biurko, do którego w pierwszej kolejności podchodzą goście. Biurko w formie niskiej lady ustawione frontem do wejścia z założenia musi mieć przedłużoną blendę (np. zasłaniającą nogi). W przypadku lady wysokiej przyjmuje się standardową wysokość frontową od 110 do 120 cm umożliwiającą kontrolowanie przez osobę pracującą przy niej tego, co się dzieje w pomieszczeniu. poniżej. Projektując biurko, można umieścić na nim logo firmy, symbol czy też slogan. Dostępne są wysokiej jakości techniki nadruku oraz szeroki dobór materiałów i odpowiednich kolorów w niemal nieograniczonych wariacjach. Warto skorzystać z tych możliwości i przy okazji zbudować spójną identyfikację wizualną w pomieszczeniach firmy.  

Równie istotne jak forma i funkcjonalność mebla jest jego wykończenie. Dla podkreślenia prestiżu ladę można wykonać z okleiny naturalnej. Chcąc jednak uniknąć kłopotliwych łączeń na krawędziach blatu, można zastosować laminaty hpl czy desk top. Dzięki właściwościom tych materiałów (plastyczność, giętkość) możliwe jest także wykonanie lad łukowych. Są to jednak rozwiązania co najmniej dwukrotnie droższe aniżeli tradycyjna płyta melaminowana, niemniej – warte efektu końcowego. W tak technicznych kwestiach warto skorzystać z porady profesjonalistów. Dla uzyskania większej przestrzeni w sekretariacie raczej unikajmy wysokich szaf czy zabudów. Ładnie prezentują się w takich przypadkach niższe komody, które jednocześnie mogą posłużyć jako dodatkowy blat na drukarkę czy ekspres do kawy. Jeśli jednak ekspres do kawy nie wystarczy, a w pomieszczeniu musi znaleźć się niewielki aneks kuchenny można go oddzielić niewysoką ścianką lub zasłonić efektowną żaluzją. Warto zadbać również o komfort czasu oczekiwania gości i stworzyć w sekretariacie symboliczną strefę relaksu. Niekoniecznie muszą to być szerokie kanapy, zwłaszcza gdy ograniczona przestrzeń na to nie pozwala. Wystarczy dobrze zaaranżowany kącik z wygodnymi fotelami lub krzesłami. Pamiętajmy również o dopasowanym do reszty mebli stabilnym stoliku okolicznościowym. Więcej zdjęć na stronie Projektmebel.

Chcesz wiedzieć więcej? Chcesz mieć piękny sekretariat i powierzyć jego projekt i realizację doświadczonej i profesjonalnej ekipie? Skontaktuj się z Projektmebel i skorzystaj z indywidualnej oferty.

Komentarze

This site uses some unobtrusive cookies to store information on your computer. By using our site you accept our Terms And Conditions and Privacy Policy. ×